Agrárium: A kerék története

Szeretettel köszöntelek a AGRÁRIUM KLUB közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 2084 db
  • Videók - 568 db
  • Blogbejegyzések - 1305 db
  • Fórumtémák - 164 db
  • Linkek - 918 db

Üdvözlettel,
Kiss István
AGRÁRIUM KLUB vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a AGRÁRIUM KLUB közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 2084 db
  • Videók - 568 db
  • Blogbejegyzések - 1305 db
  • Fórumtémák - 164 db
  • Linkek - 918 db

Üdvözlettel,
Kiss István
AGRÁRIUM KLUB vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a AGRÁRIUM KLUB közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 2084 db
  • Videók - 568 db
  • Blogbejegyzések - 1305 db
  • Fórumtémák - 164 db
  • Linkek - 918 db

Üdvözlettel,
Kiss István
AGRÁRIUM KLUB vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a AGRÁRIUM KLUB közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 2084 db
  • Videók - 568 db
  • Blogbejegyzések - 1305 db
  • Fórumtémák - 164 db
  • Linkek - 918 db

Üdvözlettel,
Kiss István
AGRÁRIUM KLUB vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Az az eszköz, amelyen a → tengelyes járművek gördülnek. Kétfajta kereket ismerünk: 1. a korong- vagy sajtkereket és – 2. a küllős kereket. – A kerék általában a tengelycsapon forog, de vannak a tengellyel szilárdan egybe szerkesztett kerekek is; ez esetben a kerék együtt forog a tengellyel (így a primitív → kordéknál, a → talicskánál, → targoncánál és a vasúti kocsiknál is). Az ilyen kétkerekű járművekkel nehéz a fordulás, ezért nagy ívben fordulnak. A kerék részei: → kerékagy, tengelycsap, → küllő, → talp, agykarika, sárkarika, puska és → sín. – A kerék nagyon régi találmány; a fiatalabb kőkorszakban már ismerték, a bronzkorban pedig már kétséget kizáróan → szekéren is alkalmazták. Az első kerekek minden bizonnyal korongkerekek voltak, de a küllős kereket is ismerték már az i. e. 4. évezredben. Ezt bizonyítják a Mezopotámiában (Tell Halaf) előkerült leletek. A sumérok, óegyiptomiak, a szkíták és az ógörögök már egyaránt készítettek küllős kerekeket. A küllős kerék előnye, hogy sokkal könnyebb, mint a korongkerék, továbbá hogy a kerékagy szinte tetszés szerinti hosszúra készíthető, miáltal a kerék stabilabban áll, ill. forog a tengelyen. ( Irod. Tarr László: A kocsi története Bp., 1968).

Címkék: eszköz kerék kerékagy küllő puska talp

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Kiss István 15 órája új blogbejegyzést írt: Öntözésfejlesztési pályázat

Kiss István 6 napja új blogbejegyzést írt: Fesztiválok...

Kiss István 2 hete új blogbejegyzést írt: Legszennyezőbb országok

Kiss István 2 hete új blogbejegyzést írt: Növényvédelmi Szövetség...

Kiss István 3 hete új blogbejegyzést írt: Szőlészet-borászat

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu